2009. március 21., szombat

2009.03.21.

Isaurát levetkőztettem! A tűztövis ugye nem hullajtja le a leveleit, csak az újak megjelenésével egyidőben, metszeni meg nem lehet rendesen, ha rajta van a lomb. Idén sövénynyíró ollóval kezdtem a műveletet, első lépcsőben fazonra igazítottam vele a koronát, azután egyenként lecsipegettem a tavalyi leveleket. Ez jó sokáig tartott. Ezt követően jött a finom munka, a metszés. Nekem tetszik, szerintem az ágrendszere már komplett, csak a törzse szánalmasan vékony. A legközelebbi átültetéskor valami méretesebb bödönbe plántálom, hátha gyorsabban vastagodik.




Egyébként végeztem a nagy tavaszi munkálatokkal, ami még hátra van az a tápozás (osmocot) áprilisban. Sikerült idén eltalálnom az optimális időpontot, meg persze az időjárás is kedvezett, ez a télies zimankó nagyon lelassítja a növények életfolyamatait, nem olyan robbanásszerű a rügyfakadás, mint más években, amikor hirtelen kitavaszodott. Lemosó permetezést idén nem csinálok, nem vettem észre különösebb hatását azokban az években sem, amikor nem hagytam ki.


Azért a tavasz kopogtat már, múlt héten nünükét és lepkéket láttam az erdőben, ma pedig lefotóztam az első idei boglárkát (Ranunculus). Azt hiszem, nem említettem még, hogy a kutyáink száma megduplázódott, a Bakter mellett van már egy Dönge is. A sógoromék fogadták örökbe - a régi gazdája elköltözött, vagy elutazott, nem tudom - és mivel közös az udvar, közösek a kutyák is. A Bakterhoz hasonlóan nála is komoly pénzekbe kerülne a származását igazoló oklevél beszerzése a feketepiacon, a küllemét tekintve német juhász és rotweiler ősei lehettek, a természete alapján valószínűleg birka is volt köztük. Nagyon jámbor, jóravaló, kedves nagydarab kutya, ilyen minőségében pont a Bakter ellentéte. Így hát egy ideje hármasban járjuk az erdőt, keresve az új yamadorikat (rossz nyelvek szerint =dorong).
Egy pár héttel ezelőtti sétánk:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése